Dugnadsliste RA Cup 1.-3.mars 2024

Postet av Ski Svømmeklubb den 26. Feb 2024

Her kommer dugnadslisten for RA-Cup 1-3 mars 2024. Det kan komme mindre endringer på vaktene, men da vil det komme en revidert vaktliste.

Ber om at alle setter av denne helgen til arrangementet .Vår felles innsats er veldig viktig for at dette skal bli vellykket. Derfor ber vi innstendig om at dere etterstreber å møte opp på deres vakt. Om dere absolutt ikke kan møte er det fint om dere bytter internt med noen andre i svømmeklubben, engasjerer annet familiemedlem eller tar kontakt på sportsleder.ski_sk@outlook.com

Vil samtidig minne på at Ski svømmeklubb har minimalt med dugnader i året i forhold til andre klubber .

Ski svømmeklubb har ansvar for det tekniske under stevnet, dvs. tidtakeranlegg og å stille med tidtakere. Vi sitter også i inngangen og ved premieutdelinger. Vi stiller også med dommere på stevnet.

Ønsker dere velkommen til dugnadsinnsats.

Nye Langhus bad - gled dere!

Postet av Ski Svømmeklubb den 9. Feb 2024

Representanter fra klubben var på befaring sammen med kommunen i den nye svømmehallen i uke 6. Anlegget begynner nå å ta form og nærme seg ferdigstillelse. Basert på det vi så, er vi sikre på at vi kommer til å få en flott svømmehall med et stort og fleksibelt basseng (25x21m, 8 baner og hev-senk bunn på 1/3), gode lyd- og lysforhold, og godt tilrettelagte administrative funksjoner.

Prosjektet er i rute, og kommunen planlegger overtakelse i månedsskiftet mai/juni 2024. Åpning og ordinær drift er ikke fastsatt ennå, men planen er at hallen settes i drift tidlig høst 2024, sannsynligvis i september.

Det er mulig at klubben i løpet av testfasen på våren 2024 vil gjennomføre en del av sine treninger i hallen, men detaljer for dette er ikke avklart ennå. Vi har uansett meldt oss som særs villige og klare til å kunne bidra med testing av anlegget i forkant av åpningen.

Tider for trening, publikumsbad, svømmeskole osv. er det for tidlig å si noe om, men vi vil komme tilbake med informasjon om dette så snart vi vet noe mer. I mellomtiden  gleder vi oss over et prosjekt som er i rute med fasiliteter, kapasitet og standard som vil gi et stort løft for svømmesporten i Nordre Follo. Vi gleder oss!

Påmelding til Sommersvøm 2024

Postet av Ski Svømmeklubb den 31. Jan 2024

Sommersvøm er et sommerskole-alternativ på Ski Bad i uke 26 og 33 for barn fra 5 til 13 år.
Barna blir tatt godt vare på i trygge omgivelser av svømmeklubbens egne instruktører.
Les mer om sommersvøm HER

Nye svømmekurs på Ski Bad starter opp rett etter påsken.

Postet av Ski Svømmeklubb den 24. Jan 2024

I uke 14, rett over påsken starter nye svømmekurs på Ski Bad. Vi har mange forskjellige kurs, både for barn, ungdom og voksne.

• For barn har vi hval-, skilpadde-, pingvin-, selunge-, sel-, sjøløve- og delfinkurs.
  • For ungdommer har vi både nybegynner- og videregåendekurs.
  • For voksne har vi nybegynner- og egne crawlkurs.
  • Vi har også egen kvinnekurs!

Alle kursene går på Ski bad.

Usikker på hvilket kursnivå du skal melde deg på? Sjekk ut vår nivåvelger her
Du kan også sende en epost til camilla@skisk.no dersom du har spørsmål.

Påmelding og detaljer om tider, tilgjengelighet  og pris finner du på www.tryggivann.no. I fanen "kommune" velger du "søk i klubb" og finner Ski Sk under Viken.

Velkommen til lærerike svømmekurs hos Ski Svømmeklubb!

Roald Amundsen Cup 2.-3.mars 2024

Postet av Ski Svømmeklubb den 23. Jan 2024

Velkommen til vårens høydepunkt i Sofiemyr svømmehall.  Kolbotn IL Svømming og Ski Svømmeklubb inviterer til stevnehelg lørdag 2. og søndag 3. mars 2024.

Klokken 08.00 lørdag morgen starter Roald Amundsen rekruttstevne og deretter er det Roald Amundsen Cup (approbert stevne), både lørdag og søndag. Vårt mål er å arrangere stevner som stimulerer til et godt sosialt miljø og gode sportslige prestasjoner.

Rekruttstevnet er åpent for alle, og det blir deltakerpremie til alle. Bli gjerne igjen i svømmehallen etter rekruttstevnet for å se mange NM-utøvere i aksjon! RA Cup har A- og B-finaler med direkte kvalifisering fra øvelsene 50 rygg, 50 bryst og 50 butterfly for de 12 beste totalt av hvert kjønn. Det er innmarsj på alle finaleheat og egen premiering. Vi tildeler bestemannspremier til den dame og herre, som har høyeste sammenlagte poengsum i tre øvelser med ulike svømmearter: fri, rygg, bryst, butterfly og medley. Det tildeles også pokal til vinnerlaget på Medley Mix stafetten!

Sofiemyr svømmehallen er en del av Sofiemyrhallen (Holbergs vei 39, 1412 Sofiemyr). Det er begrenset med P-plasser rett utenfor hallen og det er jevnlig parkeringskontroll på tilgrensende områder, så det kan lønne seg å parkere på anviste plasser. Vi kommer ha parkering foran Sofiemyrhallen og inne på Fløysbonn Skole som vanlig (når du kommer inn og tar av Holbergs vei, og ser hallen midt i mot, så til høyre etter ca 20 meter). Roald Amundsen Videregående Skole (Bregneveien 2, 1412 Sofiemyr) har en god del gratis plasser. Det pågår byggearbeider ved Klubbhuset nede i Kongeveien, og parkeringen her er ikke tilgjengelig under dette stevnet.

Velkommen!