Klubbrekorder og fremragende prestasjoner fra våre svømmere under Olavslekene og Lambertseter Open!

Postet av Siw-Therese Aarum den 27. Okt 2016

(de som savnes på bildet er: Lars-Hogne, Tobias, Sivert og Liam)

Ski Svømmeklubb (Ski SK) har hatt svært god fremgang under de to siste helgers stevner med Olavslekene i Sarpborg (15. og 16. oktober) og Lambertseter Open (21.-23. oktober).

I Sarpsborg ble det svømt 145 øvelser. I 129 (89 %) av øvelsene ble det satt personlig rekord, noe som er utrolig bra på så mange øvelser. I følge hovedtrener Andreas Lidholm var Ski SK den klubben med høyest andel personbeste, og ”som tränare har erfarit mitt bästa stevne som klubb, sedan jag startade tränaruppdrag i Norge 2011”.

I alt tok Ski SK 18 gull, 9 sølv og 11 bronse under Olavslekene. Nedenfor følger en oversikt fra yngst til eldst på hvem som tok hva:

• Georg Underland, Christian Haaland, Michelle Ly og Lukas Rahm tok hver sin bronse i sine aldersklasser.
  • Erik Skomsøy 1 sølv og 1 bronse.
  • Jacob Meilvåg tok 4 gull, 1 sølv og 1 bronse. I tillegg kvalifiserte han seg til Nordsjøstevnet i 2 øvelser (50 m og 100 m bryst).
  • David T. Endal tok 6 gull i samlige øvelser han svømte. I tillegg kvalifiserte han seg til 2 øvelser i Nordsjøstevnet og 2 øvelser i UM (100 m og 200 m rygg). David slo også 2 klubbrekorder, hvorav den på 100 m rygg var hele 28 år gammel. Imponerende!
  • Johannes Aas tok 1 sølv og 1 bronse.
  • Dag Johan Fjelde tok 2 gull og 2 bronse. Også Dag slo en 25 år gammel klubbrekord på 200 m fly. Imponerende!
  • Sindre Gonsholt Molteberg overrasket seg selv, men også klubbens øvrige svømmere med en fantastisk innsats. Sindre tok 2 sølv og 1 bronse.
  • Lars-Hogne Oseth tok 1 bronse.
  • Tobias Aarum Halås tok 1 sølv og 1 bronse.
  • Astrid Grimstad tok 2 gull og 1 sølv i sine ryggøvelser.
  • Hans-Martin Trandem tok 3 gull og 1 sølv.
  • Kristoffer Soot tok 2 gull på 100 m fly og 100 m fri.

Utover dette kvalifiserte også Julie Swensen seg til Nordsjøstevnet, på 100 m fly. Fantastisk innsats!

Hermann Nordheim Wilter gjør personbeste i alle sine øvelser bortsett fra i en øvelse.

Det er svært gledelig at så mange svømmere gjør det så bra, og det er helt tydelig at klubben har fått et løft.Ifølge Andreas: ”Vi sitter på en mängd talang som med oppmöte, tuff träning och fin fokus kan resultera till att Ski SK verkligen är på framfart”.

Ski SK ble ellers lagt godt merke til under Olavslekene – speaker kom gjentatte ganger med mange godord om klubbens prestasjoner.

Oppsummert – en fantastisk helg!

Under Lambertseter Open (med forsøk og finaleløp) fortsatte fremgangen.

• Dag Johan Fjelde kvalifiserte seg til b-finale i 100 m fly og ble nr. 10.
  • Tobias Aarum Halås gjorde et flott teknisk rent løp på 100 m fri, og det tar ikke lang tid før han går under det magiske minuttet.
  • Lars-Hogne Oseth gjorde et sterkt godt løp på 100 m fri og ytterligere personbeste.
  • David T. Endal fortsatte å vise hvilket potensial han har og var kun 3 tiendedels sekund fra å kvalifisere seg til UM på 100 m medley.
  • Johannes Aas gjorde personbeste på 100 m fri.
  • Jacob Meilvåg fulgte opp suksessen fra Olavslekene med denne gang å kvalifisere seg til UM på 50 m bryst.
  • Selma Lang-Ree gjorde personbeste på 100 m fri.
  • Noah T. Halvorsen viste at han er i god form og kom for første gang under 30 sekunder på 50 m fri.
  • Lukas Rahm og Sivert Leirbakk hadde fine prestasjoner og svømte for første gang 1500 m fri.
  • Herman Nordheim Wilter hadde fin progresjon på 200 m rygg – med 1 minutts forbedring.
  • Erik Skomsøy gjorde flere personbeste og spesielt på 50 m fly.
  • Julie Swensen nærmer seg et høyere ungdomsnivå med sine personbeste.
  • Stine Sagelvmo-Brudeset gjorde også flere personbeste og forbedrer seg teknisk hver gang.

Fremgangen ble ytterligere toppet med Sindre Gonsholt Molteberg sin fremragende prestasjon på 100 m fri. Han sørget for, med god hjelp av en høylytt heiagjeng fra Ski SK, at klubben kvalifiserte seg til stafett under Junior NM med 7 hundredels sekund. Stafettlaget vil bestå av David T. Endal, Hans-Martin Trandem, Dag Johan Fjelde og Sindre Gonsholt.

Utrolig moro at klubben nå får med et staffelag i medley i en slik tøff konkurranse.

Gratulerer med flotte resultater! - det skal bli spennende å følge utviklingen videre!