Crawl kurs for voksne tirsdag 14. september! Starter nå

Postet av Ski Svømmeklubb den 2. Sep 2021

Nå starter nytt kurs!

Har du lenge ønsket å lære å crawle? Eller ønsker du å forbedre teknikken din?

Våre kurs er rettet mot de som ønsker å lære å svømme crawl bedre, enten du er nybegynner eller kan en del. Målet er å beherske crawl. Kurset er også egnet for de som ønsker å prøve Thriathlon.

Andreas Lidholm, hovedtrener i Ski svømmeklubb, er ansvarlig for voksenkurset. Andreas har trent en svømmer med deltagelse i OL i 2004 og trent mange gode svømmere både på nasjonalt og internasjonalt nivå. Du vil få essensielle teknikk tips og andre gode råd under hele kurset.

Interessert? Meld din interesse her: skivuxencrawl@gmail.com  Har du spørsmål, send gjerne en epost!
Du kan også ringe Andreas, m: 93239924, (men epost er å foretrekke).

Voksen crawl 2021 – Langhus bad
Mer info om kursinnhold, forutsetninger og mål finner du nedover på siden.

Nytt kurs starter tirsdag 14. september kl. 21:00 - 22:00 - aldersgrense 16 år

Type kurs

Dato           OBS! Ikke kurs i uke 40 pga høstferie!

Voksencrawl, alle nivåer

14/9

21/9

28/9

12/10

19/10

26/10

2/11

9/11

På kurset blir man delt inn i grupper; nybegynner, voksencrawl 1 eller voksencrawl 2 og fordelt over forskjellige baner i bassenget. Alle deltagere får personlig oppfølgning.

Kurset går over 8 ganger og koster kr 1400

Ønsker du å bli med, send en epost til skivuxencrawl@gmail.com

Skriv inn ditt navn og adresse og telefonnummer og beskriv kort dine ferdigheter i vannet.
Det spiller ingen rolle om du er helt nybegynner -  jo mer er det å lære!

---------------------------------------------------

Her er mer informasjon om kursene

Nybegynner
Forutsetninger: Brystsvøm minst 100 m, (dukke med hodet, flyte ganske godt, etc.) Kursets innhold: armteknikk benteknikk, øvelser (tekniske øvelser), sammensatt svømming, pusting, landøvelser, undervannsteknikk samt vendinger.

Målet med kurset: Lære grunnleggende teknikk, som inkluderer flyte, armteknikk, benteknikk, sammensatt svømming og pusting. Svømme minst 25-50 m crawl uten stopp.

Voksencrawl 1
Forutsetninger: Kan svømme minst 25-50 m crawl med hodet i vannet og pusting til siden.Kursets innhold: Grunnleggende kunnskap for å svømme korrekt crawl. Puste riktig, flyte og bruke av benspark.

Målet med kurset: Finslipe teknikk, orke svømme lengre, svømme i forskjellige hastigheter, begynnende vending.

Voksencrawl 2
Forutsetninger: Kan svømme minst 100 m crawl med riktig pust og OK vendinger.Kursets innhold: Du begynner å bruke klokken på veggen og starter å svømme serier i både crawl og bryst. Du får en bedre svømmeteknikk som igjen gir glede over lange distanser. Du begynner å svømme serier med variabler (f.eks. 8x50 m crawl etc.)

Målet med kurset: Svømmer lengre. Du lærer å svømme lengre distanser crawl, med repetisjon, som man bør ved trening.

Voksencrawl Tri Swim
 Siste trinn i voksencrawl kursene. På dette stadiet kan du begynne å trene crawl. Du kan svømme lengre distanser uten å stopp, og du kan begynne med kondisjonstrening.

Du behøver ikke å holde på med Triathlon, men er egnet for triatlonutøvere.
Forutsetninger: Du kan svømme en serie ex. 400 fri

Målet med kurset: å fullføre en treningsøkt på minst 2500 m
Kursets innhold: Du lærer å øve, og du lærer teknikker som forbedrer din crawl i langdistanse. Du begynner å kjøre treningsserier, sett og man benytter klokken for å holde tempoet.

Last ned info her Voksen crawl kurs Ski Svømmeklubb Høst 2021